Barcelona

/Barcelona

Day 6: Coronablog 14 (PRC)

  ‘De een zijn dood is de ander zijn brood’, zegt een Nederlands spreekwoord. Dit is helaas ook op de coronacrisis van toepassing. Op macro-niveau bijvoorbeeld bij vooraanstaande Republikeinse politici die, met ‘Corona voorkennis’, grote aandelenpakketten van de hand deden, ondertussen naar buiten uitstraalden dat ‘het best meeviel’ en zo, toen de realiteit van Covid-19 [...]

2020-03-21T00:17:55+02:00mars 20th, 2020|Barcelona, Corona, Nieuws|

Day 4: CoronaBlog 11 (vecinos)

  Just saw this paper hanging at the elevators in the building where we live. I do not know Chloé, although it seems we live on the same floor.. Over the last few days, five (six, including Chloé) neighbours (some I hardly know) offered to buy me groceries or to walk my dog. Most of [...]

2020-03-18T13:23:23+02:00mars 18th, 2020|Barcelona, Corona, Nieuws, Parkinson, Vrienden|

Day 3: CoronaBlog 10 (Farmacia)

Zonet liep ik in het uitgestorven centrum van Barcelona naar de dichtstbijzijnde apotheek, de Farmacia. Het bezoeken van een apotheek is tijdens de ‘confinado’ een van de weinige geldige redenen je huis te mogen verlaten. Sommigen maken daar misbruik van en gaan voor een pak tissues naar de farmacia, enkel om even te kunnen ‘ontsnappen’. [...]

2020-04-09T07:04:25+02:00mars 17th, 2020|Barcelona, Boni, Corona, Nieuws, Parkinson|

Day 3: CoronaBlog 9 (police)

Policeman (on scooter): “hola señor, are you drunk?” Me (waddling, with dog): « no señor, I have Parkinson’s over 12 years, a stent in my heart, diabetes type 2 and one kidney.. and that’s just an executive summary. I’m also Frisian and gay, both are chronic, but no diseases. Hence I should be drunk but I [...]

2020-03-17T16:43:21+02:00mars 17th, 2020|Barcelona, Boni, Corona, Fryslân, Nieuws, Parkinson|

Day 2: CoronaBlog 7 (Starbucks)

Tijdens mijn avondwandeling met Boni gisteravond op Dag 1 (de hond uitlaten mag nog net, mits ‘functioneel’), zag ik deze tekst op het raam van de dichtstbijzijnde (en gesloten, uiteraard..) Starbucks. Vrij vertaald: ‘We komen terug, sterker dan voorheen’. Mooi en hoopvol, en dat namens een Amerikaanse koffieketen!  

2020-03-17T16:41:47+02:00mars 16th, 2020|Barcelona, Corona, Gedichten, Nieuws|